Mitt 2014

Hej 2015! Vill kort och got sammanfatta mitt 2014. Vilket år. Som alla andra i princip men, här är en kortfattad repris på vad som egentligen hände.
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? 

Jag bestämde mig för att flytta till London och studera engelska.  Något som jag hade velat gjort sedan jag lämnade Australien 2012 och 2014 var året då jag äntligen tog tag i beslutet att flytta och började planera skola, boende och uppsägning från jobbet.
 
 
 Genomdrev du någon stor förändring?

Flytten till London är den största. Flytten bjöd på att jag fick många nya vänner, Fått ett annat perspektiv på livet, bättre självkänsla. 


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Nix

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?

Min födelsedag 28 januari som firades tre gånger och 7 september då jag flyttade till London.

Vilka länder besökte du?

England, Frankrike och Scotland.
 
Din största framgång på det privata planet?

Våga ta för mig mer och vara mer egocentrisk. Stärker ens självförtroende har jag lärt mig. 

 Vad spenderade du mest pengar på? 
Mat </3, alkohol, konsterter och sena nätter på seven eleven.

Största misstaget? 

Tog människor på för lite stort allvar och kunde drukna i besvikelse.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att flytta till London <33, träffa så mycket nya människor, förstå att en dröm kan bli till verklighet (hej hej klysha) Att jag har så otroligt fina vänner. Sjukt vad jag är stolt över alla

Saknar du något från år 2014 som du vill ha år 2015?

Mindre oro över framtiden och pengar.

Vad önskar du att du gjort mindre? 

Ägna min vakna tid till att vara orolig eller bygga upp en ångest över små saker som tillslut blev ett berg av jobbiga men, dock ondödiga saker.

Bästa boken du läste i år?

 John Greens böcker. 

Vad var din största framgång på jobbet 2014? 

Att jag fick tjänstledigt i 6 månader?

Något du önskade dig och fick? 

Hm... ja. 4 veckors semester i Sverige med bra väder och träffa alla människor som jag ville träffa. Var så lycklig!

 
 
Något du önskade dig och inte fick?
Att jag fick spendera mer tid med vänner som bor utspridda i världen/sverige.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

Jag var såå lycklig lottad då jag fick tre födelsedagar. En dag med min famij,en med vänner hemma hos mig och en som firdes ute på en klubb med mat,tårta och musik. Älskar födelsedagar.

Vad fick dig att må bra? 
 
Mina vänner! ny som gamla OCH det otroliga med att hur länge jag har känt vissa personer som jag nu börjar tänka på hur och när deras bröllop/första egna lägenhet eller hus kommer se ut/ barn osv osv. . Så otroligt fint.
 
 
Vem saknade du? 

2014 började så himla sämst. Saknade så många människor som bor på alla håll och kanter förutom där jag var men, tillslut så fanns det ju andra människor som egentligen hade varit mitt framför näsan på mig hela tiden. 

De bästa nya människorna du träffade?

Emma och Amanda..och Jessica som jag egentligen har känt sen jag var pytte liten men, som jag lärde känna i sommras efter att vi spenaderade i princip hela juli tillsammans någonstans hemma hos mig, i kön till trädgården, på en badklippa osv.

 

Mest stolt över? 

Beslutet att åka till London, alla gånger. 

 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
 
Vara mer beslutsam, ta vara på nuet och säga mer ja.
 
 
 
 
Translation: 2014 - Summary of the year.
0 kommentarer