Göteborgs besök, london, karuseller och sommarstockholm



 
För ett par veckor sedan kom Karin till mig. Karin lärde jag känna i London likaså Claudia. Som tur är, är Karin svensk och bor betydligt närmare än Tyskland, nämligen i göteborg. Jag fick umgås med världens härligaste kvinna med sveriges kanske härligaste dialekt i tre dagar. Lyx!
 
 
 
Sommarsverige vädret var soligt men, hettan var tryckan så vi tog första båten ut till djurgården och gick till Rosenlunds och beställde chevrésallad och satte oss i gräset under äppelträden och pratade i timmar. 
 
 
När det började att bullra och himlen hade bytt färg från blå till svart tog vi oss samman och gick tillbaka längst vattnet och till spårvagnen som tog oss in till stan igen. Jag skulle på boklubbsmöte och Karin fick snällt vänta på mig tills jag var klar. 
 
 
 
 
Efer bokklubbs möte och middag var det visning av den obligatoriska finaste utsikten över stockholm. En bänk,glass och pappersmuggar från seveneleven, vin = life
 
 
 
dag två var det stadsvandring på to-do listan. Butiker och gator och kaffe och lite regn. 
 
 
Vi hade siktet att avsluta kvällen på gröna lund och att spela spel och vinna chocklad. Dock så vann vi ingen chocklad och ingen peppig bild med en super stor chockladkartong kunde skickas runt på snapchat </3
 
 
Vi åt glass, tog 100 selfies, satt bredvid Joy och Frej Larsson (starstruck jag), drack öl och skrattade åt kärlek.
 
 
 
Dag tre gjorde Karin sangria och Mailda var bjuden på middag till oss. 
 
 
Vi åt fisktacos vilket var nom nom nom nom! 
 
 
middag + vänner + sol + sangria <3
 
 
Kattavtryck och en sommarkväll som aldrig riktigt tog slut förens sent på natten då all glass i frysen var uppäten och då vi hade lyssnat klart på den här låten 
 
Livet! 
0 kommentarer