Who runs the world?

 
 
 
 
 
 
I går så var jag på stand up. Otroligt kul var det och flertals gånger stod jag dubbelvikt av skratt. Tänkte att satan vad kul det här är och att jag förstår allt, för det är ju ändå på engelska men, här är det inga verbala konstigheter mellan oss.Trodde jag. Inte förense den näst sista komikern ska hålla sitt brandtal om sin fru börjar jag att regera över språket.
 
Sin fru som ställer krav, gör listor, ställer inte upp i sängen och är en pain in the ass. Stackars man. Vilket tur att vi kunde komma och lyssna på hans makthavande att antydan att samhällets normer går i kras. Helt plötsligt började vi att kommunicera i helt olika språk och jag såg att det var fler folk som skruvade på sig. Jag fick lyssna på något jag kände igen men, trodde att vi skulle bannlysa idag, ikväll för här skulle vi ha kul tillsammans. 
 
Här är ett go till alla andra som kämpar mot patriarkatet och för den enda kvinnliga komikern som vi fick se igår bland sex män. Hon var så jävulskt bra att jag nog lätt kommer att tränga bort den soffpotatisen till man som inte ens kunde offra att ha en ren tröja på sig när han skulle vinna "makt".


Transaltion: I went to a comedy club yesterday and had a really good time. The club was for free and is one thing I appricate now when I'am a student. It was easy to understand the comidians jokes even if it's in english and they have some inside jokes about politicans and so on. BUT when the last comedian had his preformance he spoke about his wife. It was endless jokes about women. So here we go, it was widley dicrimination in 10 minutes about his wife. However, today I will raise the great stand up woman (who was the only woman yesterday at the club) who was brilliant and for everyone else who belives in equal society. 
 
 
 
0 kommentarer