Set colour to the world.

 
 För snart ca. ett år sedan betsämde jag mig för att klippa av mitt rödasvall och färga håret blått. Vilket känns som en evighet sedan nu när jag tänker tillbaka. Vem var hon liksom?
 
 
 Klipp, klipp och fem timmar senare så var det blått och kort. Så himla drömmig färg det blev. Vart verkligen super nöjd!  Kände mig lite som Katy Perry, like a firework.
 
Sedan så var ju sommaren mega varm och mycket sol och håret bara blektes
 
och blektes. Den blå färgen hade försvunnit och jag var jätteljusgrön.
 
 
Fast mestandels blond. Kändes det som iallafall. Solen blekte mitt hår samt att de här intensiva färgerna håller så otroligt dåligt då man måste färga håret ca. varje gång man duschar. Vilket inte jag alls prioriterade.
 
 
Sedan så var jag i valet och kvalet om hur jag egentligen jag skulle gör med en utväxt som började ta fart, blonda hårpartier, samt mega feg grön hårfärg som knappt syntes.
 
Bestämde mig iallfall tillslut för att göra det mörkare pga. billigt = student i London och inte alls hade någon aning om vad jag skulle gå för att få det färgat. Så det blev en mörkare utväxt så färgade det grönt igen i topparna.
 
 Sedan så har jag sett ut såhär typ sedan jag kom hem i februari. Super hemsk hårfärg där verkligen allt bara var halvdant. Men så fick det vara ett tag.
 
 För två veckor sedan hade jag bestämt mig för att det skulle bli mörkare och grått. Jag klippte även en gardinlugg. Dock så är det så svårt att fånga färgen på bild då det ser mycket ljusare ut än vad det egentligen är plus att jag i all stress i helgen råkade att färga det lite lila pga. oaktsamhet med vilka färger jag hade och tog det närmaste bästa i duschen. Så lilaslinger i frampartiet, annarså grått. 
 
Snipp snapp slut så var den här hårhistorian slut!
 
 
 
 
Translation: My hair colour through one year. From red to green to grey!
 
0 kommentarer