Midsommarafton.

 
Hej och gladmidsommar! Hoppas att alla överlevde den oerhärt kyliga midsommardagen och natten. Jag gjorde det trots regn, kyla, dimma och de få celsius graderna som jobbade sig över sträcket noll på termometen. Jag hade en sådan himla mysig och knäpp midsommar att bilderna nedan inte riktigt kan beskriva vad som egentligen hände. Ungefär bara en tiondel av hela kvällen/natten/morgonen. 
 
 
 
 
 
Det här året var det svårt att få alla kära till samma plats. Jätte tråkigt men, egentligen har jag tågluffen i huvudet och kände att en midsommarafton på landet vid havet med Jessica och hennes mamma Mona skulle bli lugnt och skönt. Trodde jag. 
 
 
Vi kom dit och blev serverade vin och mat. Åt jätte länge och pratade om jobb, relationer, utsikt och livet i stort. 
 
 
Men mestandels satt vi vi och njöt av utsikten och tystheten som låg som ett täcke över hela campingen som vi befann oss på.
 
 
Frös gjorde vi men, filtar och lager på lager värmde oss lite. 
 
 
Eller flis och gummistövlar. 
 
Någon gång efter deserten och klippvandring längst vattnet sattes musik igång på andra sidan av vattnet och klubb Marina öppnades och folk gick ut från sina hus och struntade i kylan. Vi hamnade på ett 90 tals dansgolv och klev ut igen klockan ett då klubben stängde men, det var inte slutet på natten då vi hittade sommarjobbare vid hamnen, nattcyklare från stan som letade efter äventyr och såklart ljuset som höll oss vakna till klockan fem på morgonen. Skrev såhär på instagram som sammnfattar hela dagen och natten så bra. 
 
Inte en endaste krans prydde mitt huvud igår eller en endaste planerad tanke om midsommar fanns inom mig. Vi måste bort från stan sa ågon.Ta med dig en bok. Det du egentligen du menade var att vi kommer att göra historia. Klockan är 05.30 det knastrar när cykelhjulens gummi möter gruset på vägen. 
 
En skarp höger sväng;vid sidan av är havet. Oändliga magiska havet. Då vet jag det kommer alltid alltid att finnas något mer. 
 
 
 
Idag vaknade jag upp väldigt trött men, blev snabbt pigg när det visade sig att solen lyste ute. Den här vyn varje dag tack!
 
Vi gjorde frukost och jag sa sedan hejdå till Jessica och Mona för att åka hem och börja packa väska för två veckors tågluff.
 
 
 
1 kommentar
ɑ n n i k ɑ

Härliga bilder!

Svar: Tack tack!
Alexandra Andersson