Fem ting-eling-ling

Den här listan snurrar runt i cyber världen nu. Tyckte så himla mycket om att läsa om vad andras fem värsta/bästa/roligaste osv. saker är. Här kommer mina.
 

5 saker jag brukar säga

–  Really.
– osnygg.
– otroligt många svär ord på både svenska och engelska.
– See you.
– However.

 

5 saker jag brukar tänka

– Fan vad jag hatar att frysa!
– Hur många timmar är det till middag?
– plugga eller kolla på serie?
– Nej, du behöver inte kolla instagram var femte minut.
– Tar jag vara på tiden som jag har i älskade London?
 

5 saker väldigt få personer vet om mig

– Jag tänker alltid på mat. När, hur och vad som ska lagas eller ätas.
– Jag kämpar med att vara bekväm i en folkgrupp där jag får mycket uppmärksamhet.
– Jag hatar att prata i telefon.
– Jag är näst intill blind på mitt vänstra öga. Använder då alltså bara mitt högra öga för att se.✌
– Jag har så länge jag kan minnas aldrig kunnat ta en power nap under dagen. Så. himla. störigt

 5 saker jag älskar att göra

– Cykla på sommaren.
– Att få nattbada (på sommaren)
– Dricka prosecco och att stå i en kö till sin favorit klubb.
– Komma hem till pappa och utan att veta om det ha en mobilfri kväll pga. Prat, mat och umgänge har distratherat en från att ens kollat mobilen en sekund.
– Läsa SMS dagen efter ett äventy.

 
 

5 saker som jag vill ska hända innan året tar slut

– Resa runt i europa i sommar.
– Söka till universitet.
– Skriva högskoleprov.
– Säga ja till en bra magkänsla.
– Få inreda ett rum/lägenhet som ska var min ett bra tag framöver.

 

5 saker jag beställer utomlands

– Öl.
– pannkakor.
– Specialiteter för just det landet.
– Hamburgare.
– Fisk.

 

5 saker jag saknar i min garderob

– En bombarjacka.
– Ett par sneakers i färg.
– Ett par svin- höga- i- midjan jeans. Mina Tiger gick precis sönder :( </3
–  En polotröja.
– T-shirt i svart, vit och grå.

 

 

 

5 saker som doftar underbart

– Bebis hud.
– Nyduschat hår.
– Sommarregn på asfalt.
– tvättstugan i pappas källare.
– Vanilj.

 

5 saker jag skrattar åt


– Insändare i tidningar. Alltså, folk förstår inte hur roliga de är ibland.
– stå upp komikers twitter.
– När jag är hungrig och är tillsamans med Lisa. Allt blir plötlsigt jag.kissar-på-mig-roligt.
– Linnéas reseblogg som hon skrev när hon reste runt i nya zeeland och i USA.
– När jag ramlar i klassrummet, på gatan, river ner klädstänger, skrattar högt osv.

 

 

5 saker som gör mig till mig

– Att jag är super skämtsam.
– Att jag har kontrollbehov...
– Oganiserar och leder om det behövs.
– Att jag älskar att planera födelsedagar/midsommar/fest.
– Att jag är totalt ointresserad av märken på kläder, inredning osv. Köpte mitt första märkesplagg till exempel förra året.

 

 

 

 

 
 
 
0 kommentarer