I thought to myself that he contained a whole universe that I had yet to know.

Julafton kom och gick. Ljög för mig själv hela helgen för inte ens när jag satt i soffan framför Kalle så dök julkänslorna upp. Jag tror kanske inte att jag är någon som slaviskt kommer följa traditioner någonsin, men man måste kanske inte göra det heller. Igår blev jag dyngrak på klassiskt Norrtälje vis. Ramlade hem samtidigt som pappa vaknade, så som det ska vara. Det är hemvändarhelg och jag träffar människor som mitt hjärta klappat hårt för en gång i tiden. Det är fint.
Pratat mycket med den engelskman som mitt hjärta klappade hårt för i början av 2012. Han nämner någonting om hur jag dansade mitt i ringen en natt i sydney och jag kommer ihåg hur jag blev kär i honom på en kvart. Det är ju kul det där med kärlek och hur den precis som julafton kommer och går.
0 kommentarer