Verklighet och berättelse. Realism och fiction.

*vArNiNG fÖr sMöR bilD*
 
 
 
Hej.
 
Idag är det min sista dag på mitt jobb för en lång tid. Inser nu att det här skulle ju kunna vara ödet att det inte blir så, för vem vet vad jag är utan mina dagliga rutiner i ett land där jag känner mig trygg. Jag som lever efter normens principer i att sova,jobba,träna,äta och repetera det från måndag till fredag. Vad kan jag åstadkomma i ett annat land med mig själv som ett verktyg för att lyckas. Det är svårt. Svårt att se i framtiden. Svårt för att det går inte att se in i framtiden. Ingen kan. En kan förutspå vad som kan ske och det värsta som kan hända är att jag misslyckas. Misslyckas totalt. Det blir kallare än vad jag har trott, människorna känns obekanta och jag känner mig obekväm på de okända gatorna. Men det är okej. Jag kommer att överleva och det kommer jag göra alla de andra gångerna.
 
 
1 kommentar
Sofia

Du är så modig som flyttar helt själv till ett annat land och ba gör det du vill! ASCOOLT. Du kommer få det jättebra, fokusera på dig själv och lära känna dig själv ännu mer, en pangresa kommer det bli! Hörs, hörs <3 <3 <3