2012

 
Första januari
Jag kommer så länge jag klarar av att minnas att komma ihåg känslan som var när jag vaknade i en trång etta på gärdet brevid två damer som min nyårsafton hade firats med.Jag syftar inte på illamående,huvudvärk eller baksmälla. Inte alls. Utan lättnad. Att nästan kunna räkna ner dagarna på en hand till att åka till andra sidan jorden var ren jäkla frihet. Det hade blivit verklighet. Sagt upp sig från jobbet, packa väskan och resa till världens häftigaste land med en bra vän. FRIHET. Let´s go have som fun.

 
 
 
 
Januari/Februari
 
Så himla vilsen. så himla blek. Så himla förälskad. Levde livet i en fantasivärld. Fyllde mina jämna tjugo år och fick uppvaktelse av halva hostelet och så klart av alla nya bekanta. Av Moa och Linnea fick jag presenter, en flaska mousserat vin, medicin mot urinvägsinfektion och en tårta.  Upptäckte hur långt borta man kan vara från ett så kallat "svensson hem" och skaffade nya vänner, nya vänner och ännu mer nya vänner. Badade i ett hav med hajar. Linnea och jag bråkade på sms. Vi fick jobb på vårat Café på vårat hostel. Var för mycket på pubbar och tog alltid en promenad till darlingharbour för det är världens finaste plats. Åt nudlar måndag till fredag och la till pesto som lyx.
 
 
 
 

 
Februari/Mars

Linnea fyllde tjugo år strax efter att mitt kalas var slut och vi firar allt som går att fira. Namnsdag, varit ute och delat ut cv, pratat med en snygging, fått nya kompisar. Jag hade fått jobb som servitris på en pizzeria och strax där efter fick vi sparken från vårat tidigare Caféjobb Fick beröm av en tolvårig kille som tyckte jag gjorde ett bra jobb. Hatade att det var så svårt att formulera sig på engelska och att alla kom från England, Canada eller Tyskland. Älskade Hyde park och Cat. Fick fortfarande telefonsamtal från Sverige.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer