2012

Mars/April
Har varit ifrån Linnea och Moa en månad. Sa hej då och tog en buss i 12 timmar till Brisbane. Checkadee in på en farm och var så himla ensam. Fick prata engelska hela tiden. Träffade Maike från Tyskland och skrattade varje dag åt att bo så långt ifrån det sociala livet. Hade ingen teckning på mobilen. Levde ett renligt liv långt bort från festandet, människor och statslivet. Visste direkt att jag aldrig kommer bo långt i från en civilisation. Aldrig.
 
Pratade med jake om hur man dör av tristess på en farm och åkte in till brisbane på helgen för att se linnea och moa en sista gång skulle det visa sig. Andades igen, Gjorde planern med Maike att åka vidare efter tre veckor på farmen och bokade segling i withsunday och upptäcka fraiser island. 
 
Sa grattis till pappa som befann sig på andra sidan jorden och firade sin 50 års dag. Hade dödat för att umgås med lisa eller någon annan som visste allt om mig.
 
April/maj
Innnan jag hade min sista månad i australien bodde jag i en regnskog.Som var så jäkla rehab. Rehab från allt.Jag bodde med världens snällaste familj. Träffade Kyle som var vän till familjen  och gjorde allt som man bara vill göra när man har tillgång till aplesiner i trädgården, ett vattenfall i närheten, joggingspår eller en cykeltur till havet. Fick se dubbade män som hatar kvinnor (ja svenska veriasionen) och saknade sverige. 
 
Kom bort från kyle och mission Beach. Saknade en storstad att leva i och mötte upp Maike i Carins. Firade en svensk påsk med alla möjliga människor och lärde känna fyra svenskar. Badade och solade när the flood hade lagt sig och dansade och skrattade och badade med kläder. I två veckor. 
 
Var helt pank. åkte hem. ångrar ingenting. 
 
 

 
 
0 kommentarer